mandag 9. januar 2012

Norsk og eksotisk



Endelig er vinteren kommet til Oslo, og endelig kan jeg ta frem mine høyt elskede selskinnstøvletter. På 70-tallet var disse hot, hot, hot, og som 11-åring husker jeg at jeg gråt meg til et par. Men de duger fortsatt, og blir superfine til kule skinnbukser og en heftig ytterjakke. Utenlandske designere har for lengst oppdaget, retolket og sett det eksotiske i nordiske klestradisjoner, og ja, det er utrolig mye norskt og tradisjonelt som kan bli dødsfint hvis vi bruker det med en vri. Jeg hadde for eksempel ikke takket nei til et par samiske skaller nå, kjenner jeg. Ble ellers veldig fornøyd over min 11-årige datter som lyste opp da jeg ga henne selskinnstøvler i fjor. Bra det ikke er Ugg´s for alle penga...

1 kommentar:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.