torsdag 9. februar 2012

Leather love

Et av spørsmålene moteredaktør-Silje i KK får oftest, er fra damer som lurer på om de kan bruke skinnbukser når man er 40+. Svaret er selvsagt et rungende JA! Se bare på "The Queen of Leather", Elle Macpherson (47 år og min stilmessige superheltinne), og bli INSPIRERT!!! Jeg innrømmer gladelig at bukser er det absolutt verste jeg tar med meg inn i prøverommet. Det er til å bli både svett og deprimert av, i tillegg til å be om lav selvtillit! MEN, kjære dere, løsningen på dette er SKINNBUKSER! De sitter alltid som et SKUDD, derfor har jeg de siste to årene sverget til dette vidunderplagget. Jeg bruker nesten ikke jeans lenger, og ønsker meg nå skinnbukser i alle mulige farger; grå, mokka, petroleumsblå, vinrøde, pudderrosa, sølv, gull... Gå for ekte vare! Ja, de er dyre, men verdt hver eneste krone! Og så passer de til absolutt alle anledninger: Jobb, fest, julebord, dresscode casual eller stivpynta - skinnbuksene funker uansett!


Leather queen, Elle Macpherson!




... og her er min samling skinnbukser. Helmut Lang er favoritten, men HunkyDory sin kremhvite med glidelåslommer er også fantastiske!
Denne er fra Sand (kr 1995,-) og står på ønskelisten... Skaff deg en du også!

Foto: All Over Press

4 kommentarer:

  1. Jeg har såååå lyst på skinnbukser , synes det er så fint.Men..... Må man ha laaaange slanke bein for at det skal være fint . Har en følelse av at skinnbukser "legger" på beina eller har jeg da kanskje prøvd feil kvalitet bukser ? Er helmut lang buksene ganske tynne i skinnet slik at det blir en " smoothi" overflate ? Hvordan er de i str forresten - true to size slik at jeans størrelse stemmer ?

    Har så lyst på en fin skinnbukse til høsten og betaler gjerne for kvalitet ... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Beate,

      Du MÅÅÅ kjøpe deg skinnbukser! Du trenger absolutt ikke ha lange bein. Jeg synes trange bukser /skinn eller tynne jeans á la Acnes "Skin Rocca" virkelig er slankende. kjør på med høye hæler. Og så er jo "cluet" med skinnbukser at du må kjøpe kvalitet, det vil si ekte skinn!! Mine absolutte favoritter er fra Helmut Lang. De er ekte skinn og har litt stretch. Smooth overflate, ja! Men de er dyre, altså; tror de koster rundt 6-7000,- nå. Jeg kjøpte mine sorte for tre år siden, og de er like fine ennå. Ellers har jo mange flere merker kommet nå med skinnbukser som ser bra og gode ut. By Malene Birger, for eksempel.
      Jeg ville nok ha prøvd Helmut Lang før jeg kjøpte; jeg har to stykker - en svart i vanlig skinn i str. 6 og en lik modell, men i semsket skinn, str. 8... Vet at Høyer/Eger for øyeblikket har disse buksene. Lykke, lykke til med kjøpet!!!

      Gjyri Helen

      Slett
    2. Tusen takk for svar :)))
      Jeg fant en grå semsket helmut lang modell på salg i en nettbutikk , tror kanskje jeg må slå til på den ;)
      Jeg er 168 høy og bruker jeans str ca 27 og eller 38 i klær, Tror du en UK 10 ( us 8 ) er sånn ca riktig ? .

      Slett
    3. Den grå er dødsfin!!! Kjøp, kjøp! US 8 går fint. Du hadde sikkert klart å presse deg inn i 6 også!

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.