torsdag 8. mars 2012

Menn&kvinner: Gratulerer med dagen!


8. mars handler for meg om noe så enkelt og vanskelig, som kampen for at kvinner skal ha samme rettigheter og muligheter som menn! Og om sterke kvinnefellesskap og GIRL POWER!!! Feminisme blir i Norge altfor ofte redusert til de to k'er: Kropp & Kvotering. Feilskjær, eller hur? 


8. mars er for meg også en feiring av MANNEN! Han som tar aktivt del i de tradisjonelle kvinneoppgavene: Barn og husarbeid. Hurra for ham! Sånt blir det gode familieteam av!

8. mars er for meg friheten til å velge akkurat det jeg vil, og til å få like muligheter som menn! "Problemet" er bare at kvinner ofte ser, måler og definerer seg gjennom hva andre kvinner gjør og ikke gjør. Jeg mener at feminisme anno 2012 er å se EGNE muligheter som INDIVIDER, og ikke som gruppe. Kvinner må ikke se på seg selv som like - vi er ikke det. VI ER FORSKJELLIGE!
 8. mars er for meg en påminnelse om viktigheten av å være økonomisk uavhengig! Om muligheten til å kjøpe sin egen Rolex, om du man vil. Og det vil jeg, for å si det sånn...

GRATULERER MED DAGEN, alle flotte,
 f o r s k jelllge DAMER! Stå på!!!


PS: Ikke glem at 8. mars også er dagen for lanseringen av MARNI for H&M, da....


Foto: Private

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.