onsdag 7. mars 2012

Stil + Styling = Stilikon

Überstylish KATE MOSS!
Min kos og avslapping er å se og lese om motebransjen: haute couture, gatemote, personlighetene, historien, trendene - ALT! I blader, på nettet, på blogger osv. Og jeg, som alle andre, har mine favoritter, mine stilikon. Disse kan i grunnen deles i TO:
Den ene kategorien er stilikon som gir meg inspirasjon på et oppnåelig vis. Disse damene har superteft til å sette sammen dyrt og billig, vintage og nytt, de fanger opp tendenser fra gatebildet og får det enkleste antrekk til å se AB FAB ut!


Kule ROSIE HUNTINGTON-WHITELEY!

Minimalistiske ELIN KLING!

Så: Den ANDRE kategorien stilikon handler for meg ikke så mye om mote, men om KUNST og STIL!! Disse damene løfter antrekkene opp på et helt annet nivå. HVERT plagg de går med er av ekstrem høy kvalitet og at de har utviklet sin helt PERSONLIGE STIL, sin signatur. Denne stilen viker de ikke fra - uansett trendbilde.
Eksentriske DAPHNE GUINESS! 

Daphnes varemerke er det sorte og hvite håret, den dramatiske sminken, de store statement-smykkene (ekte, selvsagt) og ALLTID supereksentriske, superkreative antrekk. Daphne er noe så sjeldent som en samler av haute couture (ja, hun er steinrik. Tilhører bryggerislekten Guiness og var gift med en av Hellas største og rikeste skipsredere)....
CARINE ROITFELD!


Carine Roitfeld, tidligere sjefredaktør av franske VOGUE. Varemerke: Utslått hår ned i ansiktet, supersexy, går konsekvent aldri i jeans (til nød jeansskjørt), elsker dyreprint og basiske farger. 

Elegante GIOVANNA BATTAGLIA!

Tidligere redaktør og stylist av italienske VOGUE L'Uomo. Giovanna Battaglia er sofistikert, superelegant og superfeminin. Hun er på mange måter selve personifiseringen av STIL, spør du meg!
Og for å gjøre det hele komplett: Hun er kjæreste og samboer med SØNNEN til Carine Roitfeld; Vladimir Restoin-Rotfeld. God smak i alle bauger og kanter, med andre ord...
Ringen sluttet!

Foto: All Over Press, faksimile "Irreverent", bloggen Garance Doré

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.