mandag 10. september 2012

POWERFOOD!

Ligger fortsatt rett ut - slagen - i sykesenga. Det eneste jeg har lyst til er å skylle vitaminer, mineraler og oppbyggende saker gjennom kroppen! I går kveld kom mannen min superinspirert hjem etter å ha vært i middag med noen "rawfood"-folk som serverte og snakket om sunn mat hele kvelden... En grønn drikk bestående av broccoli (rå), stangselleri (rå), 1-2 epler, en hel agurk, et "shot" solsikkespirer og ingefærrot er visstnok helt fantastisk (og akkurat det jeg trenger nå). Alt kjøres i juciepressen (en uunværlig kjøkkenmaskin, etter min mening). Det smaker, etter sigende, som kiwi, derfor kalte de det "Kiwi Surprice" for å få ungene til å drikke det. Det ungene ikke fikk vite, var at overraskelsen er at det IKKE er kiwi i drikken...

PLUSS info om at såkalte friske grønnsaker i butikken har mistet opptil 75 % av sin vitalitet pga lagring. Jeg trenger med andre ord tips til gårder i området Oslo/Akershus/Lier som selger frukt&grønt rett fra jorda. Bring them on - det er verdt kjøreturen!

Foto fra boken "Norwegian Woods - grønt liv med stil"av Rademacher/Flesland

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.