mandag 26. november 2012

SUPER-DUPER!

Mine to SUPERDRIKKER får du nå! "FROKOSTJUICEN" & "ETTER-TRENING-SMOOTHIEN"!
Jeg mener og tror at det er disse som holder familiens immunforsvar såpass bra på plass gjennom året som det - bank i bordet - tross alt gjør. Kan ikke skryte på meg å være super-duper på kjøkkenet, men juicen og smoothien har jeg trofast laget til store og små nesten hver dag. Her får du oppskriftene - håper du lar deg inspirere!
Frokostjuice (øverste bilde) - nok til 5 glass:
3 cm frisk ananas
nesten 1 hel pakke gulrøtter
3 epler
2-3cm ingefærrot
1/3 fersk rødbet (mer hvis du trenger mye jern)
 - Alt sammen kjøres rett i juicemaskinen - med skall og det hele (bortsett fra ananas-skallet, da)

ETTER-TRENING-SMOOTHIE (kveldsmåltid) - ca 5-6 glass
frossen skogsbærblanding - fyll opp 1/3 av kolben
2 epler
1 banan
fersk spinat - fyll opp til toppen
vann (som på bildet)
noen "glukk-glukker" med lønnesirup
2 ss Udo's Choice-olje (masse, masse omega og gir ikke smak)
- Alt sammen kjøres i mikser! Tilsett nøtter hvis du vil ha ekstra "mat"

Ønsker alle en fin start på uken!!!

2 kommentarer:

  1. Hei,
    Hvilken type juicemaskin/ mixer bruker du? Takk for en superinspirerende blogg! :)

    Mvh Hege

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hege,

      Jeg bruker PHILIPS juicemaskin (den kraftigste) og Kitchen Aid-mixer/blender. Supre begge to!!

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.