fredag 8. mars 2013

HISTORISK GIRLPOWER!

GRATULERER MED DAGEN, DAMER!!!!
Tenkte jeg ville dele med dere et foredrag© jeg holdt 8. mars for noen år siden. Vinkelen var kvinnelivet sett gjennom norske ukeblader og magasiner. Moren min ble (nok en gang) brukt flittig som eksempel på en prototypisk kvinne som gikk fra 50-tallets, tradisjonelle husmor, til 70-tallets frigjorte, nyskilte kvinne i arbeidslivet.
Dere mister dessverre kjøttet på "beina", men jeg tror presentasjonen er såpass visuell, at dere likevel forstår den røde tråden og tanken bak. Noen folier og overganger er utelatt, men det får gå. God fornøyelse!
Ha en fin dag og helg, dere! La oss feire kvinnedagen og 100-års jubileet for kvinners stemmerett! Det er faktisk med stor stolthet jeg, som sjefredaktør for KK (tidligere Kvinner og Klær) kan fortelle at KK har fulgt norske kvinners liv på nært hold i hele 139 år!!  Det skal i alle fall jeg ta en skål for!

Foto: Arkivet til Egmont Hjemmet Mortensen og private bilder. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.