mandag 25. mars 2013

JEG SELGER... alt!

Oj, oj,oj, hva har jeg begitt meg utpå?
Som dere kanskje har fått med dere har jeg bestemt meg for å arrangere et stort bruktmarked hjemme på Werp-gården PÅSKEAFTEN hvor jeg selger det meste av møbler, bilder, tepper, ting & tang som jeg har samlet på opp igjennom åra. Hvorfor? Jo....

A: Fordi jeg pusser opp (med andre ord, trenger penger)
B: Jeg vil ikke bli en samler - verken til meg selv eller ungene mine (for dere som kjenner meg, vet jo at jeg har en hang til å ha 100 års-perspektiv på det meste av det jeg driver med, så jeg har godt av å roe ned - både for meg selv og for ungene, som jeg ser har godt av å finne sin stil og sin smak. Jeg vil faktisk ikke servere dem ferdige løsninger)!

Må innrømme at jeg var lettere nervøs i helgen da jeg dro opp for å dra det hele fram. Var det "crap" eller var det skatter? Å kjære gud, det var skatter! Jammen har jeg saumfart bruktmarkeder og jobbet hardt for å finne go'bitene, som forhåpentligvis kommer andre til gode nå. Og noe har jeg arvet av min glamorøse mor fra Holmenkollen og noe fra min jordnære far fra gården, så her blir det en salig blandings!

Min angst nå, er at det ikke kommer NOEN. Det er jeg forberedt på (selv om jeg virkelig håper det motsatte), så jeg skal holde dere oppdatert på utfallet...
Ok. Dette er smertefullt. Denne sofaen er en super eksklusiv designsofa fra 70-tallet som mormoren min kjøpte  (hun hadde sykt god smak!), og den tronet i den fantastiske stuen hennes, men den passer DESSVERRE ikke inn i mine små rom her jeg bor nå...
Vakker, gammel barneseng. Hvitmalt og fin, og hvor snille mannen min har snekret sengebunn... Og for det skarpe øyet; sjekk babysengen i smijern bak...
Disse antikvitetene av noen spisestuestoler (siste halvdel av 1800-tallet), brukte jeg i sin tid mye penger på å restaurere med nytt skinn, liming, pussing, oljing og nagling hos en møbelsnekker...
Jeg ELSKER sengegavler! Og da jeg fant denne, var det planen. Men vi sover under skråtak (iiiiik), så det er ikke plass! Da jeg bodde i leilighet i gamlebyen med god høyde under taket, hang den på veggen som et fantastisk maleri. Ekstremt dekorativt!
Nydelig kommode i mahogni...
Nok en F.A.N.T.A.S.T.I.S.K 70-talls, flaskegrønn skinnsofa (italiensk), som jeg har slanget meg i hele oppveksten hos mamma
Kelim, kelim, kelim!
Jadda, smijern... Elsker smijern, og har kjøpt og restaurert det meste jeg har kommet over. Disse to lakkerte jeg i hvitt, og brukte dem som "barnesenger" (188 cm lange) - mine barn har aldri sovet i tradisjonelle barnesenger, som dere sikkert skjønner. 

Ok, fine lesere: Håper påsken farer pent med dere, og at dere klarer å slappe av mer enn det jeg gjør, selv om jeg koser meg, da, det er det viktigste. Litt nerver, mye kos og enda mer lærdom om meg selv i dette! Erkjennelser på høyt og lavt nivå!

PS: Hvis du er i nærheten av Werp gård, Ringeriksveien 1155, 3330 Skotselv, (Øvre Eiker) påskeaften mellom 11 og 15 - ja, da stikker du innom:)





10 kommentarer:

  1. Jeg stikker innom :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig, Sine! Gleder meg til å se deg:)))

      Slett
  2. Mye fiiiiint! Ønsker deg lykke til med salget, oppussing i heimen og en riktig så god påske :)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Elsker teppet her! Hva blir prisen?
    Er i nærheten denne dagen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kr 1800,- (minstepris) for det store kelimteppet. Selger ingenting før det åpner kl 11 påskeaften - håper du kommer:)

      Slett
  4. Har du med "surprise" kassene fra WerpVintage? Jeg er interessert i den marokkanske :) hilsen GroA

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men nå har jeg pakket ut alt, så du kan plukke:)))

      Slett
  5. Ok .... Kommer imorgen, for det høres både spennende og koselig ut :) Ser ut som værgudene er med deg/dere :)) - hilsen GroA

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.